ממחר- כושר! אם הצלחתם להתגבר על המכשול הראשון ולהחליט שברצונכם לעבוד על הכושר הגופני, עכשיו נשאר לכם רק לבחור את המקום הכי מוצלח עבורכם לעשות את זה.
ראשית סקירה קטנה של מגוון חדרי הכושר העיקריים הקיים בשוק:
חדרי כושר מכווני מטרה או אוכלוסייה- למשל מכונים שיקומיים לאחר ניתוח, לידה או בגיל השלישי, מכוני פיתוח גוף והרמת משקולות או מכוני חיטוב והרזייה המתמקדים באורח חיים הוליסטי ובריא.
חדרי כושר יוקרתיים ומפנקים- במכונים אלה תוכלו למצוא גם סאונה, ג'קוזי, חדרי עיסוי, לובי מפנק ומרווח ומזנוני בריאות מסוגים שונים.
חדרי כושר שכונתיים- מכוני כושר קטנים, עם מכשירים בסיסיים, תחושת משפחתיות חזקה ואווירה חמה ונעימה.
לפעמים בחירה לא נכונה של חדר כושר יכולה להכשיל גם את המתעמל הכי נחוש, אז בואו וקבלו עשרה טיפים שינחו אתכם בין כל שלל האפשרויות והטריקים השיווקיים.
 
1. הגדירו לעצמכם מטרות מדויקות
 
חשוב מאוד לשבת רגע עם עצמכם ולהבין מדוע אתם רוצים להירשם לחדר הכושר – חיטוב? הורדה במשקל? חברותא? שיקום? פיתוח גוף? אולי בכלל מציאת בן זוג? 
הגדרת המטרות תעזור לכם בסינון האפשרויות הפחות מתאימות לכם ובבחירה נכונה יותר של חדר הכושר הרלוונטי לכם.
 
2. מיקום נוח
 
לוקיישן זה הכול בחיים, הקפידו לבחור חדר כושר שקל לכם להגיע אליו, שיש לידו חנייה נוחה או שהוא בדרך הביתה. 
לא יעזור להתחייב למנוי חודשי או שנתי אם בסופו של דבר חדר הכושר יהיה לא נגיש מבחינתכם ותמעטו להגיע אליו.


 
3. שעות פעילות זמינות
 
מומלץ מאוד להיחשף לשעות הפעילות של המקום מראש ולהשוות אותן עם לוח הזמנים האישי שלכם. שימו לב שיהיו לכם מספיק חלונות אפשריים להגיע לחדר הכושר, על מנת למצות כמה שניתן את הכסף שתשלמו ואת האפשרויות שמציע המכון.
כמו כן, לעיתים יש שעות עמוסות יותר או פחות, מוזלות או ייחודיות לכל מקום שאולי מתאימות גם לכם. למשל- אימון לפנות בוקר, ממש באמצע יום העבודה או דווקא בשעות הלילה.
 
4. ליווי של מאמנים מקצועיים
 
לא תמיד זה נראה לנו כך כבר בהתחלה, אך לפעמים טוב שיש אפשרות לליווי מקצועי בחדר הכושר. בשביל זה חשוב לבדוק את מקצועיות הצוות ואת רמת ההסמכה שלו. למאמני כושר יכולות להיות הסמכות שונות, כמו למשל פיזיולוגיה, פיזיותרפיה וחינוך גופני. 
מדריכים מוסמכים שנמצאים בחדר הכושר בשעות הפעילות, הם אלה שאליהם אתם יכולים לפנות בתחילת האימון. הם ילוו אתכם ויכולים לבנות ולהתאים לכם תכנית אימונים אישית.
לפי מטרות האימון שלכם תוכלו לבחור את המאמן בעל ההסמכה הרלוונטית ביותר בשבילכם וליהנות מיחס אישי והדרכה מקצועית. 
לעיתים אפילו היחס והקשר האישי עם המאמן יהיה זה יגרום לכם להתמיד בתכנית האימונים.
 
5. מגוון חוגים ומכשירים שמעניינים אתכם
 
ניתן לבחור מכון כושר גם לפי מגוון החוגים המתבצעים בו, כפעילות משלימה לאימון שלכם. 
בדקו מתי מתקיים החוג המועדף עליכם, למשל אירובי, יוגה, פילאטיס וכדומה, ואל תשכחו לברר כמה תצטרכו לשלם בעבורו. 
מעבר לכך, מדריך טוב בחוג מומלץ יכול אפילו להיות הסיבה שלכם להירשם לחדר הכושר בו הוא פועל..
מומלץ לוודא גם שבחדר הכושר קיימים המכשירים שאתם מחפשים ושרלוונטיים למטרת האימון שלכם. למשל, אם מטרתכם באימון היא שריפת קלוריות וחיטוב הגוף, מומלץ שתקיימו גם אימון אירובי, שיוכל להתבצע גם באמצעות מכשירים כמו הליכון, אופניים, סטפר וכדומה.
 
6. מכון מאוורר ולא עמוס
 
בין אם זה מכון קטן או גדול, חשוב לוודא שהוא לא עמוס מבחינת צפיפות המכשירים או סואן מבחינת כמות המתאמנים. 
מכשירים צפופים מדי מעצבים סביבה לא נעימה להתאמן בה ואף מסוכנת, אך גם המתנה רבה מדי למכשירים מעטים מדי תפגום בשגרת האימונים שלכם. 
נסו להגיע בשעות שונות על מנת למצוא את השעה המתאימה לכם והכי פחות עמוסה.
 
7. היגיינה
 
אין מה לעשות, חוץ מבריאות כושר מביא איתו גם זיעה וריחות גוף. זה עדיין לא אומר שמכון הכושר חייב להיות מלוכלך, שמנוני, ריחני או מעופש. 
מומלץ לוודא שהמלתחות נקיות, שאין מכשירים מפוזרים ברחבי המכון (משקולות למשל) ושהוא מאוורר היטב ועובר ניקיון סביר כמה פעמים ביום.
 
8. סקר שוק – עלויות
 
לפני הכול ואחרי הכול מכון הכושר יעלה לכם כסף. 
בדקו כמה אתם יכולים ומוכנים להשקיע בכך ולפי זה על מה אתם מוכנים להתפשר ועל מה לא. 
לרוב יש כמה סוגי מינויים וגם כמה רמות של חדרי כושר. 
מה עדיף לכושר ההתמדה שלכם - חודשי וגמיש או שנתי בהנחה?
האם חדר כושר צנוע שאפשר לעמוד במנוי שלו לאורך זמן הוא מה שישאיר אתכם במכון, או דווקא חדר כושר שמלא בפינוקים ושדרוגים הוא מה שיפתה אתכם לבוא שוב ושוב...
מעבר לכך, לפעמים רק הידיעה על הכסף ששולם היא שנותנת לבסוף את התמריץ להמשיך ולמצות את המנוי שרכשתם.
לא מזיק גם להשוות כמה הצעות שונות כדי לגלות מי המתאימה והמשתלמת ביותר עבורכם.
 
9. סביבה חברתית הולמת
 
שימו לב שבהתאם לאופיו של חדר הכושר כך גם אופיים של המתאמנים בו. 
בחרו את המכון הרלוונטי לכם גם מבחינה חברתית ורעיונית. כך תוכלו להרגיש בנוח במהלך האימון, מה שיכול להגביר את משכו ותדירותו. אם מטרתכם היא פיתוח גוף והרמת משקולות, סביר להניח שלא תמצו את הפוטנציאל המלא של חדר כושר המיועד לגיל הזהב..
 
10. בדיקה מקדימה
 
ולבסוף, הטיפ הכי חשוב הוא ללכת בעצמכם למכון הכושר, לחוות, לשאול, להריח, למשש ולהתנסות בגוף ראשון כמה שיותר. כך תוכלו להימנע מתמונות מטעות, הבטחות ריקות ושמועות.
הגיעו למכון בשעות שונות ובדקו את המשתנים שחשובים לכם באופן אישי. זכרו- אתם הלקוחות וזאת זכותכם המלאה לשאול שאלות על מנת לבחור את השירות המתאים לכם ביותר.
 
אז...ממחר כושר? בהצלחה ולבריאות!